Richtlijnen voor sporters

  1. Blijf thuis als je ziek bent.
  2. Hoest of nies in een papieren zakdoekje of in je elleboog.
  3. Probeer je gezicht zo weinig mogelijk aan te raken.
  4. Ga enkel naar de sportclub voor geplande activiteiten.
  5. Laat tijdig weten dat je aanwezig zult zijn.
  6. Ben je ouder dan 12 dan draag je een mondmasker in het sportgebouw zolang je nog niet aan het sporten bent. Stop je met sporten (of pauzeer je even tijdens het sporten) doe je onmiddellijk je mondmasker opnieuw aan.
  7. Ga bij voorkeur alleen naar de sportlocatie.
  8. Neem je de auto, rij dan alleen of enkel met huisgenoten die zelf gaan sporten of die niet op de sportlocatie blijven (vb. ouders die hun kind komen afzetten).
  9. Ga thuis nog naar het toilet, voordat je naar de sportlocatie vertrekt. Probeer op die manier het aantal toiletbezoeken in openbare gebouwen tot een minimum te beperken.
  10. Kom in sportkledij naar de sportlocatie. Kleedkamers en douches kunnen momenteel niet gebruikt worden. Neem best een trui mee om na de training aan te doen.
  11. Neem je eigen drinkfles mee.
  12. Was en desinfecteer je handen voor en na de sportbeoefening & na een eventueel toiletbezoek.
  13. Kom maximum 10 minuten op voorhand en ga na je sportbeoefening direct naar huis.
  14. Het is niet toegestaan dat ouders mee naar binnen komen. Ouders begeleiden hun kinderen tot aan de deur van de sporthal en wachten hier hun kinderen na de training opnieuw op. De coach begeleidt de ploeg voor en na de training in en uit de sportzaal.
  15. Volg altijd de aanwijzingen van de club. Check op voorhand onze communicatiekanalen (website, Facebookpagina).
  16. Geen handshakes, high fives, zoenen, schouderklopjes of hugs.
  17. Gebruik zoveel mogelijk eigen (G-)sportmateriaal (drinkbidon, handdoek, basketbal, …) en vermijd gedeeld sportmateriaal.
  18. Ontsmet steeds ook je eigen (G-)sportmateriaal voor en na de training.
  19. De coaches zullen al het gedeelde (G-)sportmateriaal ontsmetten voor en na de training.
  20. Heb je verzorging of hulp nodig, laat je dan door zo weinig mogelijk mensen aanraken.
  21. Als je na het sporten iets gaat drinken in de kantine, houd dan rekening met de afstandsregels, behalve bij jouw huisgenoten of jouw vaste sociale bubbel van maximum 5 extra personen. Hier gelden de horecarichtlijnen waarin de uitbater van het cafetaria voorziet. De uitbater dient zelf de nodige maatregelen te treffen, we rekenen erop dat jullie deze strikt opvolgen.
  22. +12-jarigen kunnen enkel contactloos sporten.
  23. En vooral: gebruik je gezond verstand.